8 Haziran 2011 Çarşamba

Erogol - Kisa bit tatil ardindan burdayiz!


Amasra, Amasra ve Amasra. Ben bu mekana bayiliyorum. Her acisinda manzara olan ve her bir zerresinden huzurbulunan bir mekan-i mursek daha yok bu cihanda. Sevgiliyle gidilesi yerler listesinde bir numarali olmali (eger ogrenciysen). Eger sapsan ve yeni sap olduysan onun derdine demlenmek icinde guzel mekan. Bir diger ozelligide, her muhabbete girdigin insanin sifati muhabbet sonunda "Abi, Abla, Teyze, Amca" kaliyor. (Bu benim yavsakligimda olabilir) Insani da kendisi gibi berrak ve temiz. Seviyorum Amasra seni...

Padisah Bile saygida kusur etmemis Amasraya bkz. Altaki alintiya.

13. yüzyılda Cenevizliler tarafından ele geçirilen Amasra'ya Fatih Sultan Mehmet 1460 yılı Ekim ayında bir sefer düzenler. Şehre hakim bir tepeye geldiğinde hayranlığını belli eden meşhur sözü eder:
« Lala, lala!, çeşm-i cihan bu m'ola" ve kaleye haber gönderir: "Bu kadar güzel bir yere zarar vererek almak istemem kalenin anahtarını bana getiriniz. »

(Daha fazla foto yu erogol filikir hesabinda bulunuz.)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder