9 Haziran 2011 Perşembe

Erogol "Bunu biliyor muydunuz Aceb?" no.998 "Beyin"...

Yalanmış gençler yalanmış. Ne bilim kurgu filimlerine ilham veren, insanları hayaller kurmaya yoran, bilimdamlarına saygı duyulmasına sağlayan bir yalan. İnsan beyninin yüzde 10'unu falan değil, hiç bir miktarını kullanmıyormuş. Yok, yok buda yalan. Bugün okuduğumca, insan denen iki ayağı üzerinde en iyi dengeye sahip olma ayrıcalığına sahip tek canlı olarak eşleneklerinden ayrılan hayvan, beyninin tamamını kullanıyormuş. (Referans NTV yayınları "Beynimizi tanıyalım").

Bunu bilmek iyi midir kötü müdür bilemedim. İnsan en azından ben yüzde on kullanırken, Aynştayn %100 müş piskolojisinden kurtuluyor ve daha zeki hissediyor kendini ama beri yandan "Ulan şimdi bu yüzde on ile böyle ise %100 ile ben adamı zikerim" gazından da mahrum kalıyor. Beyininin %100 ünü kullananların, kaşıkları bükemeleri, cisimleri uçurmaları, uçmaları, kaçmaları; bu gerçek ile sadece fantastik kurgularda kalıyor. Bu kurguları geçtim, beni en büyük hayal kırıklığına, insan beyninin en büyük efor gösterdiği ortamın sıçarken olması, uğrattı. Bu nedenle, insan zıçarken okuduğunu unutmaz, değişik firiklere ulaşırmış. Sen ne hayaller kur "Ben bu beyinin %100 ile dağıtırım ortalığı" diye sonra öğren ki "Ulen dangalak sen zaten %100 ünü kullanıyorsun ve bu sana yetmiyorsa, sen harbi salaksın kaçışın yok. Haaa bi de, kafan en fazla sıçarken çalışıyor. Bunu da bil! Gaza gelme ben kaşık bükecem diye." desinler. Olmadı işte.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder